vrijdag 13 september 2013

Geblaf en geswaffel van mannen met macht

Gisteren zag ik een lekker spannende film van een aantal jaren geleden die zich bijna compleet afspeelde aan boord van een kernonderzeeër. Een echte mannenfilm. In de eerste scene's zijn er nog een paar vrouwen in beeld, waarvan er maar eentje tekst had, maar daarna was het de beurt aan de mannen.
Dreiging van een totaaloorlog en het wel of niet indrukken van de knop om de boel te laten ontploffen. Ach, wij mannen houden het soms graag simpel om even bij te tanken. Afvuren of niet, dat was de vraag.

Poetin en Obama, ingrijpen of niet. Hoe dan wel, of toch maar niet? Het zijn mannetjes.
Een ingezonden brief van Poetin en afgedrukt in een Amerikaanse krant leverde al weer veel stof op voor discussie. Toen ik het een beetje volgde op de radio, die aanstond terwijl ik in huis aan het klussen was, bedacht ik dat het wel leek of Poetin een brief had gestuurd met een urineluchtje eraan.
Even laten weten aan het andere mannetje dat hij niet met zich laat sollen. Wie piest er verder en heeft de sterkste straal?
Soms hebben mannen ook het swaffelen nodig, mét of zonder macht.

Zou mevrouw Poetin s'avonds haar man in bed opgewacht hebben met een doorschijnende neglige aan, liggend op een Russische berenvel en hem zacht toefluisteren dat hij weer zo'n geweldige Siberische tijger was vandaag?

Ik maak me méér zorgen over het grote aantal mensen dat op de vlucht is en die ergens moeten zien te overleven terwijl er over hun hoofden door de mannen veel wordt uitgevochten.
Wat ik mis in al het het nieuws rondom die crisis, dat zijn de vrouwen. Waar zijn jullie, je mening en stem?
En nog belangrijker? De vrouwenenergie. Als er iets is was ons mannen tot bedaren kan brengen, elkaar weer een hand geven en eens rustig naar een oplossing kan leiden dan is het de zuivere energie van vrouwen.

Ondertussen zitten wij hier in de regen en herfst. Tijd om binnen het een en ander te doen en op momenten dat het lukt en het weer mee zit, lekker naar buiten.
Plannen maken voor het weekend, wat is er allemaal voor moois te beleven in de komende dagen?

Fijne vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten