vrijdag 20 september 2013

Cate, verleiding en complimenten

Al fietsend, na een gezellige koffieafspraak, passeerde ik haar. De eerste foto trof me direct, als een bliksemschicht in mijn mannelijke gevoelswereld en liet me bijna de rand van de stoep raken. Gelukkig gaf ik net op tijd een ruk aan het stuur anders was ik door Cate al direct gevloerd.

Wat een vrouw, verleiding en wat een beeld. Alle registers zijn opengegaan, wat zich maar in de trukendoos bevond is gebruikt. Verleiding optima forma. Ze hebben het, alweer, geflikt.
Het maagdelijke, smetteloze, wit dat een bijna helder en ijl gevoel oproept. De haren gekapt alsof er een beetje wind is geweest, maar nèt niet teveel. De golven in haar haren in combinatie met de vorm van de S. Het kwakje inkt of verf wat als een soort zaadcel boven de I zwemt, er vandoor wil gaan, je mee wil voeren in de richting van haar ogen.


Die ogen waar je als man wel in wil verdrinken, reddeloos verloren. Ach wat maakt het uit als je er in mag verdrinken.
Haar lange slanke vingers, aan een hand die op de machtige S ligt. Bijna in stilstand, maar elk moment in beweging komend om je naderbij te wenken.
Haar lippen zacht op elkaar, maar niet teveel, die een boodschap lijken uit te zenden van. Je krijgt me niet, maar ik wil wel. Onbereikbaar, maar je blijft als man hopen.
Je maakt geen parfum, maar creëert er een. Je maakt geen beeld, maar een droombeeld.

Si is ook mooi gevonden. Oh ja, tegen die ja is geen enkele man bestand. De S heeft natuurlijk weer te maken met de aloude slang, satan, verleiding en de appel in de tuin van Eden.
Het hele beeld is een sirene en zet de zintuigen van menig man zeker op scherp.

Er zullen mannen zijn die het parfum gaan kopen om hun vriendin te verwennen, misschien hopend op een vleugje Cate. Er zullen vrouwen zijn die graag willen dat hun partner gaat kijken zoals naar dit droombeeld. Je kunt je daar van alles bij voorstellen, reclame kan veel veroorzaken.
Maar mannen, de liefde die je voelt voor de ander is veel intenser en sterker dan het allerbeste parfum op de wereld. Een parfum is mooi meegenomen, maar er gaat niets boven de geur van ware liefde. Liefde heeft tenslotte haar eigen krachtige, mysterieuze en niet te ontrafelen goddelijke formule.    

Als een wielrenner zoefde ik op het fietspad, naarstig op zoek naar de volgende foto en hopende die ook tegen te komen. Ik zag er vijf. Vijf keer Cate, Si en vijf keer verleiding.
Cate Blanchett, what's in a name. Dat de C voor de B uitgaat en haar achternaam een dubbele t heeft, maakt haar nog meer speciaal, mysterieuzer en aantrekkelijker.
En een ongelooflijk goeie actrice is ze ook nog, ik ben een fan. Elizabeth staat in mijn kast.

Complimenten ontvangen doet iedereen goed. Ik ontving er gisteren zeven. Met liefde lijst ik ze in en hangen ze straks aan de muur in de werkkamer van mijn hart.
Ik ben gevoelig voor complimenten.
En voor Cate.
Om Roy Orbison te citeren: "Pretty women, mercy..."

Fijne dag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten