zaterdag 5 oktober 2013

Zacht gefluister, moodmanagement en het licht

"Het zachte gefluister van de nog prille ochtend is een ideale opmaat voor de herrie van alledag."
Ja, ik hou van de ochtend. Het begint al met een cadeau te hebben ontvangen. Op het moment dat ik mijn ogen open doe en besef dat ik er nog ben, kan ik me al intens gelukkig voelen, wéér een dag erbij.
Een nieuwe dag die als vanzelf vol stroomt met mooie en minder fraaie momenten, interessante uitdagingen, ontdekkingen, ontmoetingen en nieuwe ervaringen.


Gisteren las ik een mooi woord, "Moodmanagement" Dit komt uit een boek dat geschreven is door Susanne Piët. "Bewust sfeer scheppen en stemming hanteren is een professionele opgave." Mooi gezegd en die gedachte nemen we maar eens mee vandaag. Al vind ik het woord opgave wel wat zwaar klinken.
Tjonge, jonge wat is het leven toch een opgave? Opgave betekent volgens mijn woordenboek ook: Karwei, kwestie, kluif, melding dat iemand de wedstrijd heeft verlaten, mededeling, moeilijk werk, oefening en nog meer van dat fraais. Het woord managen, klinkt natuurlijk ook bekend.
In mijn eigen leven, geest, lichaam en ziel ben ik natuurlijk niet alleen directeur en eigenaar van mezelf, maar tevens ook: grootaandeelhouder, werknemer, ontwerper, klusjesman en nog meer van dat moois.
Kortom, zelf en voor alles verantwoordelijk.

Ach, zolang ik kan genieten van dat wonderschone licht, zie de foto hierboven, is het met het managen dik in orde. En wat niet klopt, gewoon herstellen en aanpassen.

Fijne, al dan niet "moodmanagement" dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten