vrijdag 6 juni 2014

Groeien, Kronkelen en Voelen


Ik heb jaren geleden een blauwe regen klimplant gekocht. Een plaats uitzoeken, een gat graven, in de grond zetten. Fluitje van een cent.
Nu, na een jaar of zeven, wacht ik nog steeds met soms meer en minder geduld op die keer dat het ding gaat bloeien en er inderdaad mooie blauwe regen te zien zal zijn. Maar tot nu toe niks, nada, niets.

Grappig. Ik typ met een enthousiasme gevoede impuls en in een soort volgorde de woorden niks, nada, niets in en snel borrelde een vraag in me op? Ik gebruik het wel, maar wat betekent dat woord Nada nu eigenlijk? Snel opzoeken.

Volgens Encyclo.nl betekend het woord Nada niets of niks, dus zover klopt het wel in de tekst over mijn blauwe regen. Maar ook is Nada eigenlijk een Arabische meisjesnaam. De betekenis van de naam is...GEVEND. Verwarring alom terwijl ik met een scheef ook naar buiten kijk en mijn blauwe regen verder zie groeien.

Vervolgens, weer terug met mijn ogen op mijn laptopscherm gericht kom ik al klikkend via Nada op een website terecht. NADA is een netwerk voor HR Professionals, reintegratieconsultenten, loopbaanadviseurs, coaches, decanen, psychologen etc
Wat hebben die dan te bieden? Niets, niks of zijn ze toch wel gevend?
Da naam Nada staat bij het netwerk voor mensen die zijn afgestudeerd na het volgen van de AMA (Academie Mens en Arbeid). NADA staat voor Na de AMA, maar dit even terzijde.
Woorden en hun betekenis, het blijft grappig.

Terug naar mijn nog steeds niet bloeiende Blauwe Regen. De takken kunnen tot 10 meter lang worden en het geheel zo'n 20 meter breed, als ik niet blijf snoeien natuurlijk.
Wat het me geeft, behalve de het in actie moeten komen om te snoeien en overvolle groenbakken?
Het aanschouwen van natuurlijke groei. Takken die groeien, kronkelen, slingeren, draaien, krullen, meanderen. Ze zoeken, voelen en vinden elkaar. Samen, om elkaar heen, zijn ze een stuk sterker dan alleen.
Kijk daar kan ik nou zo intens van genieten.

Samen sterker dan alleen.
Fijne vrijdag en alvast een fijn weekend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten