donderdag 6 maart 2014

Zalando-man, koffie en verlangen

Fotografie Mart van Zwam
Fotografie Mart van Zwam
Op het moment dat ik deze pakketbezorger in het oog kreeg en in de weer zag met zijn scanner en dozen zag ik in hem direct een soort "Zalando-man" . Het koppelvirus had zijn werk gedaan. Ik hoorde direct de naam, het klonk als een echo in de bergen en beneden mij in de koopgoot van Nijmegen. Mijn ogen zochten vol verlangen naar een groep wild losgeslagen kooplustige vrouwen op stiletto-hakken.  

Je kent het vast wel. Krijsende en gillende vrouwen die bijna ter plekke in katzwijm raken omdat ze een niet al te knappe man zien met een petje die het postpakket komt afleveren waar ze naar verlangen en smachten.
Ik vind reclame boodschappen soms leuk maar wanneer deze uiting op tv komt dan stop ik pijlsnel beide vingers in mijn oren. Maar helaas. Het is al niet meer te voorkomen. De naam Zalando heeft zich al in mijn systeem genesteld. Wanneer ik een nietsvermoedende postbezorger met pakketten zie slepen dan koppel ik er direct "de Zalando-man" aan. Gelukkig is het bedrijf Zalando de laatste tijd een beetje stil, er is kennelijk genoeg reclame gezaaid.
Bestaat er een softwareprogramma om zo'n koppelvirus te verwijderen? Met een app zou ik al dik tevreden zijn.

Nog een mooi voorbeeld van zo'n koppelvirus? Wanneer ik mijn was in de wasmachine stop dan hoor ik geneuzel over een machine en de technologie.
Je kent het vast wel. Twee mannen die gebroederlijk door de bossen fietsen. Even later scheuren ze met hun sportauto door de bergen terwijl er een vragend en echoënd okay klinkt. Een paar seconden later hoor je één van de twee vragen waar je toch al die technologie voor nodig hebt? To keep my the laundry clean. Ja duhhh.
Zo worden wij mannen voor een kort moment als een soort randdebielen te kijk gezet. Ik heb het nooit met andere mannen over mijn was en zeker niet tijdens het rijden in onze sportauto's. Al fietsend en onder de modder, tijdens het beklimmen van heuvels en het klauteren uit dalen hebben we het echt wel over andere belangrijke levensvraagstukken en gevoelige onderwerpen. Echt wel.
Gelukkig heeft mijn verlangen naar bos, bergen en het kleurrijke India er niet onder gelegen.

Koffie en het koppelvirus? Ah, die blijf ik wel grappig vinden. George Clooney of Matt Damon zijn in het huis en tientallen gillende vrouwen willen maar één ding en dat heeft niet zo héél veel met koffie te maken. De wereld die de reclamemakers ons willen voorschotelen is net niet echt, soms wel een sprookje.  

Maar beste mannelijke lezers, de lat ligt hoog. Als je er geen in je kast hebt hangen dan adviseer ik je pijlsnel een goed zittend pak te bestellen, al dan niet bij Zalando, en aan te hebben tijdens het genieten van een kopje koffie. Je weet tenslotte maar nooit wat het effect ervan kan zijn.

Nog een schoolvoorbeeld van het koppelvirus? Ik hoef maar een foto te zien van een zeehondje of ik hoor de klanken van Freddie Mercury en Queen. Maar deze is niet zo erg, best lekker.
"It's a beautiful day". Zeker weten.

Fijne dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten