zaterdag 20 juli 2013

Feestje in Nijmegen.

Waar was het feestje? Hier was het feestje.
Al een beetje bijgekomen van al dat feestgedruis? Nijmegen vibreert vandaag nog een ietsiepietsie na, de rust heeft zich al aangekondigd, restanten worden weggeveegd en opgeruimd.
Tijdens de intocht van de wandelaars, met veel muziek en enorm veel mensen met een bos gladiolen in hun handen om iemand te feliciteren met de prestatie, had deze meneer er nog twee te gaan. Of, dat is het meest waarschijnlijk, voor de volgende ronde, want het was warm, bloedheet. Proost. De achterkant van de vierdaagse.


Nadat s'avonds de stoet de Via Gladiola had verlaten en de ijverige vuilnismannen bezig waren de troep op et ruimen na het feest zag ik deze Donald Duck liggen op het laatste stuk van de route. Een gelezen Donald, laten vallen op de grond, vergeten. Misschien vond vader of moeder dat hij of zij het maar niet moest oppakken, veel te vies, laat maar liggen.
De vindplaats van de DD was voor de VIP tribune. Daar waar dames en heren (met of zonder kids) graag verpozen en de intocht bekijken vanaf hun positie. V.I.P.? Wat ben je dan? Héél belangrijk?'
Ik heb even gekeken op het internet. VIP is voor het eerst geïntroduceerd in 1927 voor een advertentie in een Russische krant die verscheen in Paris, een vliegreis voor "Vesima Imenitaya Persona".
Agatha Christie (van de detectives) heeft daarna de term overgenomen in een van haar publicaties, daarmee kreeg het meer bekendheid. Hoe bedenk je zo'n term? Ach het zijn weetjes, leuk voor een quiz.
Zelf ben ik o.a. een ROP, een Redelijk Onbevangen Persoon. Met de nadruk op redelijk dan. Objectief, onbevooroordeeld, onpartijdig, ongedwongen. Ik zei al, met nadruk op redelijk.
Wat ben jij? Reacties kun je me sturen, ik ben benieuwd naar je creatieve geest.
Ik wens je een fijne creatieve dag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten