zondag 6 april 2014

Hoogte, kijkrichting en oogcontact

Obama O's. Grappig he?
Ontbijten is een lekker begin om de dag te starten. Fris, al dan niet uitgeslapen, aan de dag beginnen en gewoon kijken wat die nieuwe dag weer in petto heeft.

Zo las ik vanochtend, nog voor het ontbijt maar alvast genietend van een dampende kop koffie, op een nieuwspagina dat gezellig en grappig grijnzende cartoon-figuurtjes op verpakkingen van serials (cornflakes, cruesli, chocopuffs e.d.) naar beneden kijken. Ik hoor je al denken: Wat moet ik daar nu mee?

Het schijnt dus zo te zijn dat kinderen, wanneer ze in de supermarkt voor de schappen staan om een serial uit te zoeken, dan aangekeken worden door zo'n cartoonachtig figuurtje. De pakken serial staan hoog, de kinderen zijn klein (er). Kwestie van standpunt, hoogte en kijkrichting en soms luistert dat heel nauw. Oogcontact is belangrijk voor een goeie aankoopbeslissing.
Wanneer er mensen staan afgebeeld op verpakkingen die bedoelt zijn voor volwassenen kijken die figuren recht vooruit en ons recht in de ogen. Oogcontact.
Het is maar een weetje misschien, maar als ik nieuwsgierig als ik ben mijn boodschappen doe ga ik toch wel even kijken. Het was mij nog niet eerder opgevallen.

Fijne zondag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten