zondag 20 april 2014

KeuzeKorting, BrandBelasting en een SchilderSchort

Fotografie Mart van Zwam
SchilderSchort
Fotografie Mart van Zwam
Gisteren hoorde ik het weer voorbijkomen tijdens de reclame op televisie. Bij de Praxis krijgt u KeuzeKorting..!
Een grappig woord en het blijft zo lekker hangen in je geheugen.

Een paar minuten later hoorde hoorde ik een woordvoerster van de brandweer, een echte brandweervrouw in uniform en met een helm op tijdens het journaal, vanwege een nare brand in Haarlem, zeggen dat de BrandBelasting in het pand hoog was. BrandBelasting?
Ik heb het even op moeten zoeken. BrandBelasting: "De hoeveelheid brandbaar materiaal die men gemiddeld heeft per eenheid vloeroppervlakte in een gebouw."
Best stoer zo'n brandweervrouw trouwens.

SchilderSchort, zie foto. Ook zo'n mooi woord. Ik begroette gisteren een kunstenares en vroeg haar of ik een foto van haar schort mocht maken. Een landschap van kleur, diepte, structuur en vorm. En zoals zo vaak raakte ik enthousiast en geboeid.

Brigitte Bardot, Kluk Kluk, de Dikke Deur, Pink Pop, Marcello Mastroianni, Marcella Mesker. Volgens mij kan dit rijtje nog véél langer worden.

Oh ja, Pontius Pilatus. Hij mag er ook bij. Die waste zijn handen in onschuld.

Fijne (eerste) paasdag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten