zaterdag 5 juli 2014

Verwachtingen, een Clotheshorse en schieten-tieten-bandieten films

Terwijl ik nog even moet bijkomen van het bericht dat supertalent en sterspeler Neymar uitgeschakeld is en niet meer in actie zal komen, schenk ik nog maar een bakkie troost in. Het WK is beroofd van talent, techniek en verwachtingen. Een troost voor de organisatie, mocht Brazilië uiteindelijk geen wereldkampioen worden dan is er vanaf vandaag een geldig excuus voorhanden. De rugblessure van Neymar.

Ik lees ook dat zenderbazen de wanhoop nabij zijn vanwege de slechte kijkcijfers op de andere zenders dan die van de NOS. Voetbal is wat op dit moment de klok slaat en naar de rest van het aanbod op t.v. kijken te weinig mensen. Een zenderbaas verzuchte dat ie beter een maand lang onder de dekens kan gaan liggen en dat zelfs de lekkere "schieten-tieten-bandieten films" véél minder kijkers trekken.
Bedankt voor deze mooie beschrijving van deze filmsoort. Al lezend neem ik nog maar een slokje troost en voel ondertussen aan mijn wervels. Lijkt mij pijnlijk zo'n gebroken rugwervel. Arme Neymar.

Ik leer wat bij deze dagen. Gisteren, terwijl de zon zo fantastisch (heb ik je al bedankt?) haar best deed om het ons zo aangenaam mogelijk te maken, passeerde ik een winkel. Mijn blik viel op het woord "Clotheshorse". Nooit van gehoord. Een droogrek kan ik wel. Hartstikke blokkerhandig om je was aan op te hangen en in de tuin of op balkon te zette. Of binnenshuis als het buiten met bakken uit de lucht komt.

De vertaling klopt. Maar wat heeft een rek met een paard te maken dan? Dat verband zie ik nog niet. Een kledingpaard. Een uitklapbaar paard? Amazonezit? De manier van was ophangen? Ik heb géén idee en tast volledig in het duister van de handige hulpjes in huis wereld op zoek naar...de waarheid.
Help.

Oranje. Vanavond gaan we ervoor. De was is gedaan, het shirt is schoon, het paard is op stal en gevoerd. De leeuwen worden losgelaten en hun oorverdovend gebrul klinkt op de grasmat. Sprieten zijn zwaar onder de indruk. En schieten-tieten-bandieten films vinden deze dagen maar weinig aftrek.

Fijne dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten