dinsdag 15 juli 2014

Passend, energie and a new dawn

Het is wonderlijk hoe wij mensen, gewoon als wij zijn en tegelijkertijd ook zo bijzonder, de unieke eigenschap hebben om te bewegen. En dan bedoel ik niet het wandelen tijdens de dagen van de vierdaagse, maar het andere bewegen. Meebewegen.
Bewegen in een veld van energie, dat niet zichtbaar is maar dat we wel kunnen voelen.

Een kolkende massa. Mensen, dicht bij elkaar. Het was laat op de avond nog warm in het centrum. Op het oergezellige Koningsplein waren de feestgangers volop in beweging, lieten zich onderdompelen met teksten als "Met bloed zweet en tranen" in een vijver van bier. De grond waarop ik even stil stond om mee te deinen plakte al, mijn dorstige schoenen zogen druppels gemorst blarenbier.

In mijn gedachten lieten de woorden werkelijkheid, ervaren, de bron van alles, energie en magnetische velden me maar niet los. In mijn hoofd was ik nog gekoppeld aan een tekst die ik gisterenochtend voorgeschoteld kreeg, zware kost. Maar wat is nu eigenlijk werkelijk? Wat zijn toekomst, heden en verleden? De kosmos kent die verschillen niet. En er gaat niets verloren in de kosmos.
Er is daar geen afvalberg te bekennen. Een geruststellende gedachte.

Terwijl ik gisterenavond zo genoot van alle voelbare energie en naar het vuurwerk keek wat er zich boven het water in de Waal afspeelde zag ik het toneel. Een spel van kleuren, vormen en geknal, hoog boven de toegestroomde mensenmassa, voor een moment los van de aarde.
Volgens mij zijn we allemaal af en toe op zoek, willen we even los. Weg van realiteit en het leven van alle dag. Voetjes van de vloer, lachen en genieten. Verbazing en het ah en oh gevoel beleven.

Ik passeerde op mijn wandeling een aantal Duitse militairen die een replica met zich meedroegen van de gewonnen wereldbeker, triomfantelijk hielden ze het verdiend gewonnen kleinood in de lucht.

Even verderop klonken teksten als "Is er leven op Pluto?" en "Ich bin wie du".
Maar de laatste klanken en woorden op weg naar mijn fiets waren de allermooiste. "It's a new dawn, i's a new life and i am feeling good".
Energie.

Fijne dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten