zondag 6 juli 2014

Krul, Koning Louis en een Argentijnse vloek

Wat een avond, wat een wedstrijd, wat een ultiem moment. Een jongensdroom. Tim Krul zei het zo mooi.

Wat een geniale schaakzet om een reservekeeper tijdens de laatste twee minuten van de verlenging speciaal nog het veld in te laten komen vanwege de te nemen penaltys.
"Louis van Genial", schrijven de buitenlandse kranten. Het is smullen geblazen, ik zie Louis al glimmen en glunderen.

De meesterzet pakte goed uit, heel goed uit. We gaan door naar de halve finale.
Maar wat als de wissel niet goed had uitgepakt? Nu is iedereen lovend en blij, Tim heeft zijn "jongensboek moment" die hij never ever nooit meer zal vergeten en Louis is niet alleen King Louis maar ook geniale Louis. Hij staat al bijna op gelijke voet met Albert Einstein.
Ik ben zo blij dat het goed heeft uitgepakt. Het is Zondag, the day after, het Braziliaanse gras trilt nog na, net als mijn typende vingers.

In het begin van de wedstrijd hoorde ik commentator Frank Snoeks zeggen dat de grasmat niet "je van het was" en dat het "Oude Wijven" had geregend. Die Frank kan er ook wat van. Een tijdje later ging zijn telefoon een paar keer over. Kennelijk was ie vergeten het ding op trillen te zetten.

Terwijl ik op Twitter het woord Sluitspiervoetbal voorbij zag flitsen en allerlei andere mooie creatieve plaatjes en woorden, was de mooiste tweet van de avond toch wel  die van Sanne Wallis de Vries. Ze vroeg zich af wat ze aan moest tijdens de penaltyreeks. Gortdroge humor met als ondergrond een voetbalveld nog vóór de regenval van Oude Wijven.
Sanne is leuk.

Hoe zou het nu in huize Oranje zijn? Tenslotte gaan we nu op weg naar de volgende wedstrijd: Nederland- Argentinië. Mag de afluisterapparatuur de komende dagen en vooral tijdens de wedstrijd op de hoogste stand? Ik wil zo graag meegenieten. En ik wil Maxima hartgrondig in het Argentijns horen vloeken. Een keertje is al genoeg...please.

Koning Louis, geniale Louis. Ik mag hem wel. Soms onbegrepen, een beetje onhandig met de pers en af en toe een snelkookpan. Maar passie en liefde voor het spelletje heeft ie.
Maar bovenal is ie leraar, heeft het altijd over het team en gelijkwaardigheid. Meester Louis.
Een vader die waakt over onze jongens.

Man, man wat een trillingen.
Fijne rustdag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten