woensdag 9 juli 2014

Kleineren, Brazilianen en Bloggen

"Graag gedaan, och het was maar een kleine moeite hoor. Het stelde niks voor". Herkenbaar? Wie zegt het nu niet. Het klein maken. Het zit in ons en is een onderdeel van onze programmatuur. Programmatuur met een waanzinnig goed en uniek besturingssysteem ,onze eigen ik.
Mijn ik is de jouw niet, dat maakt mijn ik ook zo uniek en zeldzaam. Mijn ik hoeft geen copyright-registratie, het is namelijk niet te kopiëren.
Mooie gedachtes om de ochtend mee te beginnen lijkt me.

Ik ben nog een beetje aan het bijkomen, misschien ben ik niet de enigste. Hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat een spannende wedstrijd moest worden, met later een winnaar en een verliezer, mondde al snel uit in een vernedering. Arme, arme Brazilianen.

Ik vraag me af hoeveel schade de PR van Duitsland heeft opgelopen en of de export van Duitsland de komende tijd in gaat zakken. Wanneer Bondskanselier de komende dagen in spoedberaad gaat dan is dat een signaal. Vanavond mogen wij, vanavond moeten wij. Het zal een spanende dag worden en een extreem spannende avond.
Nog een tip? Wanneer, ik hoop het zo, we vanavond met z'n allen gaan juichen let dan een beetje op want volgens allerlei medische berichten kan het zware gevolgen hebben. Er zijn al gevallen bekend van knappende Achillespezen.

Gisteren liep ik langs het oeuvre van Piet Mondriaan en zag afbeeldingen van zijn schilderwerk. Voorzichtig een slokje koffie, ik was zwaar onder de indruk en mijn hart was gevuld met een groot respect. Piet's eigen ik, zijn zoektocht, ervaringen, eigenwijsheid, vakmanschap, het loslaten, het was allemaal zichtbaar. Tenminste volgens mijn interpretatie dan. Misschien dat de ik's van anderen het weer heel anders zagen.
Ik kom er nog wel op terug, die ervaring en het gevoel moet eerst nog even zakken. Het landingsgestel staat al uit maar er komt nog géén rook van de banden.  

Mijn eigen ik heeft al dagen een idee en dat gaat morgen gevolgen hebben. Al tijden vraag ik me af hoe dat werkt, inspiratie krijgen/ hebben of juist niet. Morgen ga ik een test doen, puur voor mezelf en als je het leuk vind kun je het volgen.
Morgenvroeg ga ik bloggen en bloggen, gewoon doorgaan en kijken hoeveel inspiratie er is en of het eventueel ook stopt. Tijdens het bloggen zal ik regelmatig de pagina verversen dus als je wilt kun je een beetje over mijn schouder meelezen of kijken.
Praktisch gezien zal ik genoeg te eten en te drinken in huis halen. En dan gewoon aan de slag. Misschien ben ik na een uurtje of twee wel klaar, dan is dat gewoon zo. Maar misschien na een uur of zes pas...wie zal het zeggen. We gaan het beleven.
Soms moet je dingen doen omdat je IK dat zo wonderlijk mooi laat weten...

Fijne dag.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten