woensdag 2 maart 2016

Regarderen, gehaktdag en koffie



"Onzin-insinuaties die me ook persoonlijk regardeerden!". Ik moest even goed lezen wat er nu stond en nadenken wat het woord regardeerden zou kunnen betekenen. "Boos/kwaad worden en dan zo'n woord kiezen. Only Rutte.". Xander van der Wulp heeft dat bericht via Twitter op de wereld losgelaten. Uitgesproken woorden die bij een situatie passen. Ik weet nog niet waar het overging, maar smul wel van zo'n tekst.

Na Super Tuesday is het nu de beurt aan de Woensdag. Gehaktdag. Dat dekt de lading ook wel. de week is alweer doormidden en we gaan gevoelsmatig richting weekend.

Noodoproep voor Dana! Het uitroepteken stond er om maar aan te geven dat het een noodsituatie betreft. Dana is een Stafforddame van 4 jaar oud. Volgens de geplaatste oproep is ze aan het opgeven. Ze wil nauwelijks nog naar buiten, ze ziet het niet meer zitten en het leven in het drukke asiel is voor de voorzichtige hond teveel, ze trekt het niet meer. Ik heb de tekst letterlijk overgetypt en vraag me af wat nu een voorzichtige hond zou kunnen zijn. Schuchter? Onzeker?

Gisteren was het complimentendag. Ik heb er geen uitgedeeld, ook niet ontvangen. Maar dat geeft niet. Er schijnt ook een nationale Varkensdag te bestaan. Heus waar!

Zoekend op internet kwam ik op de website van een Biologische Varkenshouderij. "Een feestdag als pleidooi voor het varken is broodnodig." en "Een varken is veel meer dan een karbonaadje of speklap. Varkens zijn gevoelige, intelligente wezens en daarom verdienen zij hun eigen dag.".

Ik heb niet alleen behoefte en zin in verse en sterke koffie. maar ook de behoefte om een woordenboek erop na te slaan. Bedankt Mark.

Fijne rundergehaktdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten