dinsdag 1 maart 2016

Machtsdronken, Super Tuesday en verwaarlozing

Machtsdronken. Wat een mooi woord en welkom op Super Tuesday. Het woord machtsdronken heb ik even geleend uit een artikel van het NRC. Ik hoop toch echt niet dat ik morgen kan gaan zeggen dat Super Tuesday uiteindelijk Trump Day is geworden. Spanning is er vandaag zeker. Ik hoop maar en van harte dat ze aan de overkant van de grote plas goed uitgerust raken om straks een juiste keus te kunnen maken.
Super Tuesday. 

Las vanochtend dat ze in Dinxperlo zijn gestart om ouderen met een golfkarretje richting gezelligheid te rijden. Wie mee wil belt een 06-nummer, betaalt een vrijwillige bijdrage en wordt keurig afgeleverd. De initiatiefnemers zijn behoorlijk optimistisch want ze sparen nu al voor een tweede kar. Kosten 22.000 euro.

Gisterenmiddag hoorde ik nog iets over ouderen. Dat was aan de tafel bij Jinek. De herhaling van haar voorlopig laatste aflevering. Het gesprek ging onder andere over de zorg en onze ouderen. Verwaarlozing, vervuiling en eenzaamheid liggen niet alleen op de loer maar groeien gestaag. Het woord marktwerking rolde over de tafel en zocht zich een weg. Tja, dat voor sommigen mooie woord marktwerking. Tot nu toe zie en hoor ik meer heftige na dan grote voordelen.
Vanochtend las ik ook een bericht over een supergirl. Vanaf 6 maart aanstaande zal ze op de lokale omroep N1 (Nijmegen) te zien zijn. Daar zal ze in een heus supergirlpakje gestoken aandacht vragen en een programma presenteren om zo vrijwilligerswerk onder de aandacht te brengen. Elke aflevering bezoekt ze een andere organisatie en legt ze uit wat het werk inhoudt en trakteert ze ons op mooie beelden.

It's a Bird...It's a Plane...No it's Superman. Beroemde Amerikaanse woorden uit lang vervlogen dagen. Uit die mooie tijd van strips en comics. Ondertussen raakt men in Washington in paniek, rijdt er hier een golfkarretje van hot naar her en doet marktwerking waar ze goed in is.

Bejaardenveiling. Heus het bestaat. Een veiling waar thuiszorgbedrijven kunnen bieden om cliënten voor de laagste prijs binnen te slepen. Ik heb sterk de behoefte om Supergirl (ladies first) en Superman aan te roepen om gezamenlijk orde op zaken te stellen.
"Vormen van vijf uur belevenissen". Zo heb ik de foto maar gedoopt. En hij is bestelbaar als je op zoek bent naar iets moois voor aan de wand. Erop bieden kan helaas niet.

Fijne dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten