dinsdag 27 mei 2014

Fotografie: Op zoek naar dé vorm project.


Foto nummer 140 is nu via de blog gepubliceerd. Zo loopt het behoorlijk op qua aantal en ik heb nog materiaal voor een paar honderd meer, dus jullie zijn alvast gewaarschuwd.

Op zoek naar de vorm. Tja, naar wat eigenlijk?
Die titel is ontstaan, geboren. Ik bemerkte een tijd geleden dat ik me al zolang verbaas over de vorm van iets of een ding. Maar ook de vorm van een mens, een gebruik, cultuur, een gebeurtenis of een tekst op een muur of in een etalage. Het zijn prettige prikkels van verbazing.

De vorm van een ei, een gebouw, een putdeksel of zoals bij foto met nummer 140 de vorm met ijs.
Bevroren water, lijnen, krassen, groen en gele tinten, drie vormen van lucht onder de ijsplaten die in beweging raken en van vorm veranderen zodra er beweging ontstaat.

Ik zie mijn soms bijna kinderlijk aanvoelende verbazing als een stroom energie, als een brandstof voor in de auto om vooruit te komen of verwarmend als hout voor in een kachel. Het stuwt mijn verbeeldingsdrift op.

Blijven verbazen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten