maandag 26 januari 2015

Expositietip: IK ZIE, IK ZIE. Over licht & illusies

IK ZIE, IK ZIE. Over licht & illusies

Museum Boerhaave presenteert vanaf zondag 30 november t/m maandag 6 april 2015 (tweede paasdag) de familietentoonstelling IK ZIE, IK ZIE. Over licht en illusies. Met verrassende spellen beleeft de bezoeker de wonderlijke eigenschappen van licht. Illusies, hands-on activiteiten en een levensgrote perspectiefkamer laten je ondervinden dat je hersenen je maar al te vaak voor de gek houden. Ontdek waarom een diamant schittert en tover de kleuren van de regenboog tevoorschijn met een prisma. Stap binnen in onze perspectiefkamer en word zelf onderdeel van de illusie. Of betreed de levensgrote ‘donkere kamer’ waar je oog in oog staat met de werkelijkheid – op z’n kop geprojecteerd!

Bron en lees verder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten