Posts tonen met het label autismeweek. Alle posts tonen
Posts tonen met het label autismeweek. Alle posts tonen

dinsdag 1 april 2014

Autismeweek en Museumtip: "Outsiderkunst" in Museum Dr. Guislain


Na een grondige opfrisbeurt werd de vaste collectie outsiderkunst volledig vernieuwd. Ontdek naast werk uit onze eigen collectie ook een grote selectie van werk uit de internationaal gewaardeerde collectie De Stadshof. 
Outsiderkunst duidt de spontane en onconventionele kunst aan van kunstenaars die vaak buiten het professionele kunstcircuit werken of in de marge van de samenleving opereren. Dit kunnen psychiatrische patiënten zijn, mensen met een verstandelijke beperking, mensen die geïsoleerd leven en moeilijk hun positie in de maatschappij vinden, maar evengoed speelse creatievelingen die in hun kunst onbedwingbaar hun eigen weg gaan.

Bron: http://www.collectiedestadshof.nl/nl








vrijdag 28 maart 2014

Autismeweek en de Unitwinkel


Vanaf morgen, 29 maart, start de week van het autisme. Om méér aandacht te vragen hebben diverse kunstenaars (jongeren met autisme die in het atelier werken én bij de Unit aangesloten kunstenaars) een kunstwerk gemaakt. Deze zijn te koop, de prijs van de kunstwerken zijn € 35 per stuk. De opbrengst komt geheel ten goede van het atelier.
Autisme is een stoornis in de informatieverwerking van de hersenen. Hierdoor hebben mensen met autisme problemen met communicatie, sociale interactie en verbeelding. Autisme is een levenslange, vaak onzichtbare, handicap die invloed heeft op alle levensgebieden in alle levensfasen. Ruim één procent van de Nederlanders kampt met een vorm van autisme.

Wil je meer weten? Ga dan naar de website: http://www.autismeweek.nl/

Wil je meer weten over de Unitwinkel en Unitatelier? http://www.unitacademie.nl/